tatueringsklimatet i kapstaden, sydafrika

ok, det tog kanske in så lång tid tills inlägget kom. men varför låta någonting kul vänta.. hehe

jag var som sagt i sydafrika, kapstaden i dryga 6 månader nu i höstas. deras vår/sommar.. under tiden där fick jag två tatueringar gjorda. den vitruvianska mannen sitter på ryggen och jag gjorde färdigt min högra arm. den var redan påbörjad av en malmöitisk tatuerare vid namn Tommy Lompad, T.L- Love Tattoo. en duktig kille, men som med allt i sverige så är det dyrt.. i kapstaden däremot, där är det billigt och om man gör sin hemläxa väl hittar man lätt de tatuerare som håller standard.

jag gick till en kille som heter Simon White, han satt i sin egna studio Wildfire med flertalet anställda. gå in på tattoo.co.za och titta in deras alster. tyvärr har han inte lagt upp min tatuering där... hmm, undrar vad det betyder! iallafall, han är grym.

om ni nu inte skulle gilla arbetet som görs i hans studio så rekommenderar jag med glädje en annan studio, som jag själv skulle vilja bli tatuerad i senare under livet. studion och han som startade den kallas Metal Machine, hans adress är mmtattoo.com.

kul nu när jag går in på deras sidor för att få rätt på adresserna, de har båda bytt ut sina något trista och dåliga sidor till två justa.

det är två råd till er som åker till kapstaden och vill passa på att gadda er där nere.. de är båda två kända studios där nere, wildfire var med och höll nyligen i en stor convension i kapstaden med många nationella artister så som internationella och metal machine har tydligen fått internationella priser.
priserna är dessutom mycket överkomliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0