Jessie Smith, tatuerare eller serietecknare?



Jessie Smith bor i USA och får mycket av sin inspiration från serietecknare... behövde jag ens skriva det sista? snubben är grym. han är en gammal grafitti konstnär, som har bytt medium och inriktat sej på "cartoons"...  det jag tycker om med den här killen är att han går emot andra klassiska tatuerare lite och kör helt i en egen stil...



jag tycker även om hans sätt att placera tatueringen, och att bakgrunden ibland låter innehållet "sticka ut" från tatueringen... det gör att tatueringen käns mer levande och det hela blir en berättelse på ett annat sätt än om man ramar in allt med bakgrund...

det här är, som ni kanske förstått, en kille som jag fått väldigt mycket inspiration ifrån, och fortfarande får... han är grym!
jag hade gärna givit honom ett ben för att leka med, men vi får se. han har en väntetid på typ... 3 år eller nått och tar inte emot bokningar. man kan maila honom, så plockar han det som låter juste.. får se, kommer man på en grym ide så är det ju givet att försöka iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0